søndag den 1. august 2010

Lækker frokost hos Delicatessen

Efter en hyggelig tur på Statens museum for kunst - ikke hyggelig på grund af kunstneren godt nok: Bjørn Nørgaard er en meget fallos-besat mand - drog min mor og jeg mod Vesterbro i den tro, at vi skulle have moules på Les Trois Cochons, men de har sgu lukket om søndagen til frokost. Vi gik derfor ned ad Vesterbrogade mod min matrikel og stødte på vejen ind i café Delicatessen.

Egentlig satte vi os, fordi de havde molues på menuen, men endte med at bestille en Salad Chèvre Chaud hver. En salat til 105 kr. er efter min mening lidt dyrt, men den var ganske lækker med mange forskellige nødder (hassel- og cashewnødder, samt mandler), små lækre OG stenfri oliven, jordbær, peberfrugter, brød med pesto og gedeost og en lækker balsamico glace-dressing. Det var ikke den traditionelle chèvre chaud, som man kender den fra diverse franske caféer, som Café Sommersko, men det var faktisk kun en dejlig lille overraskelse. Jeg er ikke den store fan af rå løg, hvorfor løgstykkerne efter min mening, var en smule for store. Salaten kunne godt mistænkes for at være en babymix-blandind fra Netto, men alt i alt var det en rigtig lækker frokostret.

Servicen var charmerende, men ikke specielt effektiv. Jeg skal lige overveje hvor mange gulerødder, der skal uddeles...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar