torsdag den 16. september 2010

Farsbrød med persille og parmaskinke

Vi har gjort det igen. Hvis vi selv skal sige det, og det skal vi jo, så er vi sgu ret gode. Jeg har haft kusinen på besøg og vi har kreeret en ny udgave af det gennemtæskede farsbrød.

Da vi fandt på opskriften undervejs er der ikke præsice mål på noget endnu, så se det lidt som en inspirationsopskrift.

Det brugte vi:




1 pk. hakket svin/kalv
ca. 1/2 hakket rødløg
2 kæmpe store  fed hvidløg, pressede
1 dusk persille, hakket
lidt revet citronskal
timian
en anelse kanel
salt og peber
lidt rosmarin
1 æg
1 håndfuld havregryn
4 skiver parmaskinke

Sådan gjorde vi:

1) Tænd ovnen på 200 grader.
2) Ælt farsen godt med alle ingredienser til den er ensartet.
3) Læg dejen på bagepapir i en form med høje kanter (så saucen ikke løber af) og form den til et 'franskbrød'.
4) Pak brødet ind i parmaskinken og hæld en smule olie over inden du sætter den i ovnen i ca. 30 min. Tag eventuelt de sidste 5 minutter på grill, så skorpen bliver sprød.

Vi spiste farsbrødet med råskost, tomatsalat og tzatziki til.

ENJOY!

4 kommentarer:

  1. Lækkert at bruge parmaskinke istedet for den klassiske bacon. Jeg må prøve den opskrift snarest :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det syntes vi også:) Min fætter der i mod kunne simpelthen ikke fatte hvorfor vi dog ville spise det med andet end bacon!

    SvarSlet
  3. Synes din blog er fantastisk! Så jeg har lavet en award til dig på min svenske blog om surdej, marmelade og andre hverdagsudfordringer.

    SvarSlet
  4. @ Syltis på Söder: Hvor var det en dejlig besked at få fra det svenske:) Jeg er meget beæret og vildt glad for at du synes om min blog.

    Kærlig hilsen Katja

    SvarSlet