torsdag den 9. september 2010

Jeg drikker mig sund

Billed fra google.dk

FØDSELSDAG. I mit køkken - eller rettere sagt min stue pga. ekstrem pladsmangel - står nu en fantastisk lille maskine. Vidunderet er en fødselsdagsgave,  kommer fra Philips og er en saftpresser af bedste kvalitet. Det betyder at jeg hver dag får en halv liter friskpresset saft af appelsin, gulerødder, ingefær, æbler og grapefrugt og det er vanedannende.

JUICEBØLGEN. Jeg røg for længst på juice/saft/smoothie-bølgen, men blev ret hurtigt træt af, at det er så dyrt at købe hos fx Joe & The Juice. Selvfølgelig er det også dyrt at købe frugt selv, men i forhold til priserne på diverse caféer, er det jo intet. 

6 OM DAGEN. Nu viser det sig jo også, at et glas juice kan erstatte én af de 6 om dagen. Jeg ved ikke med jer, men det er sjældent at jeg faktisk for 6 om dagen, så det passer mig glimrende at kunne drikke det i stedet. 

VITAMINER. Saften skal drikkes frisklavet. De gode vitaminer lever nemlig ikke særligt længe.

SÅDAN GØR JEG.  Hvordan gør du?
DEN KLASSISKE
1 appelsin
2 æbler
2 gulerødder
ingefær efter smag - meget efter min

DEN KLASISSKE MED ET TVIST
1 rød grape
2 æbler
2 gulerødder
frisk chili efter smag

PASSIONEN
4 hele passionsfrugter
2 æbler
friske hindbær for resten

Stort set alt kan laves til juice - også diverse grønsager. 

HINT. Et godt hint er dog altid at bruge et æble eller to, da det tilfører en god og sød baggrund for de andre frugter/grønsager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar