søndag den 17. oktober 2010

Ugens tip: Billigt og lækkert kød

New zealandsk lammefilet til en værdi af 90 kr for bare 25 kr
I går var jeg sammen med kusinen og vi havde begge ustyrligt meget lyst til kød - en spise vi pga. den stramme økonomi ikke under os selv særlig tit. Vi begav os mod Føtex på Vesterbrogade, da vi ikke turde stole på Døgn Nettos kød-udvalg. Det viste sig at være en fremragende idé, for stort set alle de dyre udskæringer af høj kvalitet var sat ned til billige penge, da de har lukket i dag søndag og bare skal have solgt ud.

Jeg ved ikke om de er på tilbud fra starten af dagen, men vi var der lige en time inden lukketid og fik lammefilet til en værdi af 90 kr for bare 25 kr.

Til lammefiletten fik vi bagte rødbeder i en parmasan-creme, en grøn salat med mango og ristede nødder, hele ovnbagte gulerødder med rosmarin og en vildt-sauce med min mors hjemmelavede solbærsyltetøj, skimmelost og rødvin. SUPER LÆKKERT!

Desserten (eller D, som min kusine kalder det:)) bestod af brændte figner med creme fraiche.

Om jeg blev mæt? Ja også i den grad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar