fredag den 26. november 2010

Laaaang tids stilhed...

En dejlig tur til Paris, et tæt pakket skema på studiet og så en influenza/halsbetændelse-ting der bare ikke vil slippe sit tag i mig, har været årsag til lang tids blog-stilhed...


Jeg har endda en masse indlæg to do, der ligger og venter på at blive skrevet færdige. Denne weekend står i "blive rask"-heden tegn, så der bliver sandsynligvis tid til at få skriblet lidt.

Det der venter er bl.a. en dejlig (billig) hvidkålssuppe med oksekød, grød med æblemos, muslinger på to forskellige måder og en vitaminbombe-juice.

Hav en dejlig weekend! Vi skrives snart...

3 kommentarer:

  1. God bedring! Har lige selv været igennem en tur og skranter stadig lidt...
    Håber at læse lidt mere om din pariser-tur - vi tager dertil i april måned :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, Birthe:) Nu har jeg fået penicilin til at hjælpe bedringen på vej, så håber jeg er klar igen på mandag.

    Paris er dejlig og specielt i april! Vi var der desværre lige så sent på året, at kulden havde fundet dérned også, så det var en kold fornøjelse.

    Latiner kvarteret omkring universitetsområdet og Panthéon (et must at se!) vandt mit hjerte denne gang. Montmartre er også hyggelig, men der var altså rigtig fint i latiner kvarteret. Der er nogle fine små gågader bag Saint-Severin kirken, hvor der er en masse restauranter, som har gode tilbud på 3 retters menuer. Det ER turistfælder, men den gode af slagsen, hvor maden smager rigtig godt og de er hyggelige.

    Vi gik rundt alle dage og lod metroen passe sig selv, så vi fik set rigtig meget af byen - det kan anbefales. Vi boede ved Voltaire tæt på Bastille pladsen på et lille snusket hotel - næste gang giver vi lige 50 euro mere pr. nat!

    Vi så selvfølgelig lille Mona Lisa, men hun får altså ikke mit pis i kog (pardon). Det gjorde til gengæld den del af Louvre, der udstiller tidsaldre (objects d'art tror jeg det hedder), hvor man bl.a. kunne se Napoléons lejlighed.

    Jeg kunne snildt tage afsted i morgen igen! Good weekend:)

    SvarSlet
  3. Det lyder som en skøn tur, selvom det var koldt :-)
    Vi var der i julen sidste år og hørte den smukke klokke ringe ved Notre Dame ved midnat - den ringer kun til jul - og det var en ufattelig smuk oplevelse. Det ligger på min blog, hvis du er int. gå ind under kategorien "jul" så burde du kunne finde den....

    Jeg faldt pladask for Marais-kvarteret, som jeg synes er helt fantastisk, men det var også der vi var mest. Denne gang skal vi bo i byen - de 2 sidste gange har vi boet hos min veninde udenfor Paris - jeg glæder mig så meget til at se byen i forårsfarver. Jeg har aldrig helt forstået folks facination af Paris, men jeg må sige, at jeg nu forstår det....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet