lørdag den 14. januar 2012

Vild med Cofoco, vol. 2: Restaurant Cofoco

I løbet af de sidste par år, er valget af restaurant ofte faldet på én af Cofocos, fordi det er så nemt og man med ret stor sandsynlighed kan være sikker på en 'value for money'-oplevelse. Derfor har jeg også før skrevet meget rosende om Cofoco-koncernen og dens efterhånden mange restauranter. Jeg holder meget af deres koncept og det at man for ikke specielt mange penge, kan få en glimrende, fler-retters middag.


Når det så er sagt, må jeg dog komme med en ny erklæring, som muligvis får de andre ellers glimrende restauranter til at falde lidt i baggrunden:


INGEN Af COFOCOS RESTAURANTER NÅR RESTAURANT COFOCO I ABEL CATHRINES GADE TIL SOKKEHOLDRNE!


Min kæreste afleverede bachelor kort før jul og i den anledning inviterede jeg ham ud at spise. Pengepungen lider desværre lidt for tiden, så jeg søgte et hyggeligt sted med god mad, der samtidig var til at betale. Efter anbefaling af en tidligere kollega og en kammerat, som begge arbejder på Restaurant Cofoco, besluttede jeg mig for at prøve Cofoco koncernen endnu engang - med stor succes!

Maden var simpelthen formidabel, atmosfæren var hyggelig og afslappet (oven i købet med god akustik), og betjeningen var professionel, usnobbet og opmærksom.

Alle portioner har forretsstørrelse, hvorfor man sagtens kan spise 6 retter. Man kan dog også nøjes med 4 og blive mæt. Vi fik så mange retter, at jeg næsten ikke kan huske dem alle sammen, men hummerbisquen (en flot keramik skål med et meget smukt, grønt landskab i bunden, der ved bordet blev overhældt med den lækreste hummerbisque) og oksemørbraden (tilberedt sous-vide og derfor knald rød, men ikke rå fra kant til kant og smør-mør) står dog stadig helt klart i hukommelsen. Menuen er skiftet siden vores besøg.

Det er bestemt ikke sidste gang, jeg besøger Restaurant Cofoco i Abel Cathrines Gade på Vesterbro - Kan du lide steder som fx Relæ, vil du helt sikkert også elske Restaurant Cofoco.

Restaurant Cofoco ligger prismæssigt på samme niveau som koncernens andre restauranter.

Billedet er lånt fra Cofocos egen hjemmeside cofoco.dk.

1 kommentar:

  1. *BANG* - du har hermed modtaget en blog award -
    tag et kig her:
    http://www.frukubikslaekkerier.com/2012/02/blog-award.html

    SvarSlet